Interbrand, una dintre firmele de renume în ceea ce priveşte analiza şi evaluarea brand-urilor la nivel global, a publicat topul celor mai valoroase branduri pe anul 2010.
În domeniul IT&C, cele mai mari creşteri au fost înregistrate de cătreApple (+37%), Google (+36%) şi BlackBerry (+35%), în vreme ce marii perdanţi sunt Nokia (-15%) şi Dell (-14%), scăderi foarte accentuate dacă ne raportăm la restul companiilor a căror evaluare este mai mică faţă de 2009 (Sony -5% sau Yahoo cu -3%).
Topul brandurilor din IT & C arată astfel:
1. IBM
64,727 mil. $, +7%
Recunoscuţi pentru: super-computere (Blue Gene), echipamente hardware, calculatoare, copiatoare, microcipuri.
2. Microsoft
60,895 mil. $, +7%
Recunoscuţi pentru: software (Windows, Office, jocuri), hardware (periferice, Zune Player, Xbox).
3. Google
43,557 mil. $, +36%
Recunoscuţi pentru: motorul de căutare Google, servicii şi aplicaţii Internet (Gmail, Docs, Reader, Maps etc.).
4. Intel
32,015 mil. $, +4%
Recunoscuţi pentru: componente hardware (procesoare, plăci de bază, plăci grafice, SSD-uri, modemuri etc.).
5. Nokia
29,495 mil. $, -15%
Recunoscuţi pentru: telefoane mobile.
6. HP
26,867 mil. $, +12%
Recunoscuţi pentru: echipamente de calcul şi electronice de larg consum.
7. CISCO
23,219 mil. $, +5%
Recunoscuţi pentru: echipamente de reţelistică (modemuri, routere) şi serviciile aferente (management, securitate).
8. Apple
21,143 mil. $, +37%
Recunoscuţi pentru: calculatoare şi electronice de larg consum (iPhone, Macbook, iPod, iPad).
9. Samsung
19,491 mil. $, +11%
Recunoscuţi pentru: telefoane mobile, televizoare, camere foto, video şi numeroase alte electronice de larg consum, electrocasnice.
10. Oracle
14,881 mil. $, +9%
Recunoscuţi pentru: enterprise software, baze de date şi managementul acestora.
Add comment