Printre nenumăratele afaceri online, un business de vânzare de imagini prezintă un interes major din mai multe puncte de vedere. Primul ar fi investiţia zero iar ultimul dar nu cel din urmă este utilizarea arhivei foto personale pentru a genera un venit suplimentar.
Fiind o afacere uşor de realizat care se desfăşoară la domiciliu, o să-mi îndrept atenţia în cele ce urmează asupra paşilor necesari pentru a începe o activitate simplă în domeniul fotografiei.
Cine ar plăti pentru (o) imagine?
Există mai multe tipuri de clienţi care ar cumpăra o fotografie. Bazându-ne pe expresia “o imagine face cât o mie de cuvinte” putem identifica:
– Posesorii de bloguri sau site-uri care au nevoie de imagini pentru articolele lor;
– Proprietarii unei afaceri care doresc să evidenţieze utilitatea produselor sau serviciilor prin intermediul imaginilor;
– Afacerile noi care au nevoie de un logo profesionist;
– Iniţiatorii de proiecte care deasemenea au nevoie de o imagine profesionistă şi relevantă pentru tema proiectului.
Unul dintre cele mai profesionale site-uri pentru vânzarea imaginilor este Fotolia. Pe acest website se cumpără şi se vând imagini, videoclipuri şi vectori de peste 10 milioane de dolari pe an. În momentul de faţă, peste 3 milioane de utilizatori folosesc serviciile Fotolia pe care se găsesc peste 16 milioane de imagini. Acest portal îl folosesc şi eu pentru achizitionarea fotografiilor din cadrul articolelor.
Pentru a începe această afacere trebuie doar să-ţi creezi un cont pe site, să cauţi imagini relevante din arhiva personală şi să le uploadezi.
Ca şi temă pentru imagini poţi alege dintre următoarele categorii:
– Peisaje;
– Arhitectură – clădiri, monumente, biserici, palate, zone industriale, fabrici, case şi grădini;
– Oameni – instantanee, gesturi, părţi ale corpului, portrete, uniforme;
– Floră şi faună;
– Obiecte de toate felurile – aparatură, dispozitive, ceasuri, bijuterii, obiecte de artă, IT;
– Transporturi – drumuri, căi ferate, transporturi aeriene, mijloace de transport;
– Mâncăruri şi băuturi inclusiv prepararea acestora;
– Activităţi sportive;
– Imagini de fundal (wallpapers, backgrounds);
– Imagini abstracte.
Pentru a realiza o fotografie reuşită nu este nevoie de experienţă şi nici de echipamente speciale. Tot ce trebuie să faci este să ai un aparat foto şi să respecţi principiile care fac o fotografie reuşită. Referitor la aceste principii, găseşti nenumărate informaţii online.
Dacă eşti începător, poţi să ceri sfaturi unui fotograf profesionist sau să urmezi un curs de fotografie.
Veniturile afacerii
Pentru a exprima veniturile unei asfel de afaceri, o să folosesc ca referinţă Fotolia.com. Astfel, o fotografie cumpărată de un client de pe acest site valorează cel putin 0,75 centi si maximul depăşeşte 40 de dolari, în funcţie de dimensiunea imaginii şi calitatea acesteia. Din această valoare, tu vei primi un comision între 20 şi 60%.
Pentru a încasa banii, trebuie să-ţi faci un cont Pay Pal sau MoneyBookers. Nu este necesară acumularea unui plafon minim pentru retragere, în consecinţă poţi încasa orice sumă.
Avantajele afacerii
– Investiţie zero;
– Această activitate se desfăşoară part-time;
– Sursă de venit pasiv – o fotografie reuşită se poate vinde de nenumărate ori într-o perioadă nelimitată de timp iar tu vei încasa de fiecare dată comisionul aferent;
– Se demarează în câteva minute prin creearea unui cont pe website şi încărcarea câtorva fotografii;
– Se poate folosi arhiva personală;
-Nu necesită echipament foto special – poţi realiza fotografiile inclusiv cu aparatul foto al telefonului mobil;
-Nu necesită abilităţi deosebite sau pregătire în domeniu, tot ce îţi trebuie este pasiunea pentru fotografie.
Dezavantaje
Veniturile realizate pot fi mici. Acestea sunt proporţionale cu numărul de fotografii oferite spre vânzare, calitatea acestora şi tema aleasă.
Concluzii
Printre nenumăratele afaceri online, o afacere de vânzare a fotografiilor este o oportunitate pentru cei care vor să-şi diversifice sursele de venit printr-o activitate simplă, uşoară şi cel mai important, fără investiţii.
Fotolia este doar un site prin intermediul căruia poţi comercializa imagini, voi prezenta şi alte site-uri în articolele viitoare.
One comment
Mihai
Buna ziua!
Am citit articolul dvs despre vanzarea de fotografii … Este un vis usor „de visat” …si foarte simplu, dar greu de pus in practica… sau este usor de pus in practica,dar pentru a ma lamuri cat de usor este am doua intrebari pt dvs.
1. Dupa ce creez aceste fotografii cu cladiri,natura,oameni,etc … unde ar trebui sa le postez sau sa se incarc ca firmele – cumparatorii, sa le poata vedea si sa ma contacteze pt a mi le cere ?
2. Cam cate firme – cumparatori credeti dvs. ca ar dori sa cumpere aceste poze in decursul unei luni,incat aceasta idee sa fie una profitabila si ce pret ar trebui sa cer pe o simpla poza ? ( in medie vorbind/per luna)
Astept daca se poate un email: rona_leila@yahoo.com
Va multumesc!