Walt Disney, cea mai mare companie de divertisment din Statele Unite dupa valoarea de piata, a anuntat ca profitul in ultimul trimestru din 2011 a crescut cu 12%, datorita cresterii taxelor la reteaua ESPN si la parcurile tematice din SUA.
Venitul net a ajuns la 1,46 de miliarde de dolari, sau 80 de centi pe actiune, de la 1,3 miliarde, sau 68 de centi pe actiune, in aceeasi perioada din 2010, a precizat compania din Burbank, California, potrivit Business Week.
Profitul a intrecut media de 71 de centi pe actiune din estimarile realizate de Bloomberg.
Vanzarile au crescut cu 0,6%, la 10,8 miliarde de dolari, in perioada care s-a incheiat la 31 decembrie, nereusind sa atinga suma estimata de 11,2 miliarde de dolari.
Taxele mai mari ale operatorilor pay-TV au adus profit la canalele prin cablu conduse de ESPN, cea mai urmarita retea de sport, a adaugat compania.
Parcurile tematice au avut si ele mare succes – cu o prezenta mai mare, la preturi mai mari.
Impreuna, cele doua unitati au strans 77% din venitul operational al Disney si 60% din vanzari.
Profitul studiourilor a crescut dupa ce cheltuielile pentru realizarea de filme au scazut.
„Compania va creste foarte mult si anul acesta”, a declarat Robin Diedrich, analist la Edward Jones, in St. Louis, care recomanda investitorilor sa cumpere actiuni la Disney.
Comentarii