În mai puţin de şase luni, primul ansamblu arhitectural de tip „lifestyle center” li se va dezvălui ieşenilor în adevărata sa splendoare. Reprezentanţii Iulius Group au anunţat ieri că au programat, după primul trimestru al anului viitor, inaugurarea oficială a complexului în care vor fi investiţi peste 260 milioane de euro.
„Adică toţi banii pe care îi am”, a spus surâzător Iulian Dascălu, preşedintele companiei. Suma, una fabuloasă pentru oricare antreprenor şi cea mai mare infuzie de capital privat din regiune în anii post-decembrişti, contează mai puţin. Şeful Iulius Group mărturiseşte că ar satisfăcut ca ansamblul Palas să devină un simbol al întregii regiuni. „Totodată, mi-aş dori ca Palas Iaşi să constituie un exemplu pentru toţi dezvoltatorii din România şi din Europa. Este un centru multifuncţional care, sunt convins, va atrage anual milioane de vizitatori. Prin funcţiunile sale, ansamblul Palas va dezvolta oraşul, va crea locuri de muncă, va atrage alte investiţii în regiune şi va contribui semnificativ la bugetul local şi cel al asigurărilor sociale”, a precizat dl. Dascălu.
Componenta socială Palas este scoasă în evidenţă de omul de afaceri ieşean prin aşezarea parcului pe prima poziţie în topul atracţiilor oferite de ansamblul multifuncţional. Întins pe o suprafaţă de aproximativ 5 hectare, aceasta a fost conceput de peisagişti italieni astfel încât să valorifice la maximum Palatul Culturii şi panorama pe care acesta o oferă în partea sudică a edificiului. „Datorită acestui parc, Palatul Culturii va avea două feţe. Iar faţa cea mai importantă va deveni cea dinspre ansamblul Palas”, a dat asigurări preşedintele Iulius Group. Amplasat pe locul grădinii fostei Curţi Domneşti, parcul cuprinde un lac şi un foişor pentru ceremonii, iar cele 30.000 de plante şi arbuşti, alături de 500 de copaci, vor încânta ochii vizitatorilor indiferent de anotimp. Inedit este faptul că una dintre ieşirile pietonale din parcarea subterană duce la o insulă a lacului, pe care sunt amplasate două pasarele care facilitează accesul spre parc. Patinoarul, teatrul de vară, precum şi caruselul veneţian pentru copii completează oferta de entertainment a parcului Palas, finalizat în acest moment în proporţie de 95%. Există şi un alt element interesant la această grădină, de această dată unul invizibil pentru ochii vizitatorilor. „Parcul şi întreg arealul Palas este prevăzut cu un sistem de canalizare special gândit şi în care au fost investiţi 8 milioane de euro. Apele colectate sunt vărsate direct în Bahlui sau cantonate într-un rezervor subteran pentru irigarea parcului”, adezvăluit Iulian Dascălu.
Mall cu preţuri mici şi multiplexuri Village
Potrivit reprezentanţilor Iulius Group, ansamblul Palas va atrage şi prin spaţiile comerciale care vor găzdui branduri aflate pentru prima dată în România sau în estul ţării. H&M, Tommy Hilfiger, New Look, Oodji, L‘Occitane sunt ultimele care întregesc o listă care mai cuprinde operatorii Auchan, C&A, New Yorker, Hervis, Intersport etc. „Ieşenii au nevoie de un mall cu preţuri mici. Îl vor găsi la Palas”, a promis Iulian Dascălu, care nu se teme căva lăsa… Iulius Mall, fără clienţi.„Pentru un oraş cu 450.000 de locuitori, este loc pentru două mall-uri, mai ales că mulţi chiriaşi nu sunt aceiaşi”, a spus acesta.
Palas aduce o altă noutate în exclusivitate pentru România: lanţul de multiplexuri Village Cinemas, care va avea la Iaşi 10 săli ultramoderne dintre care una cu tehnologie ultraperformantă de tip VMAX. La Palas, Village va avea o capacitate totală de 1.847 de locuri, cea mai mare din nord-estul ţării.
Add comment