Gasiti pe internet sute chiar mii si mii de articole despre promovarea site-urilor web. Promovarea site-ului este una dintre cele mai importante parti ale strategiei de marketing online si este trist faptul ca o multime de companii nici nu incearca sa se promoveze online din cauza acestora. De aceea am ales 5 mituri populare pe care sa le demistificam in acest articol.
Mitul 1: E de ajuns sa ai un site Nu, nu este asa.
Clientii dumneavoastra nu vor intra direct pe site-ul companiei, pentru ca nu asa se comporta nici in viata reala cand cauta ceva. Ei vor cauta ce le trebuie pe un motor de cautare. Daca sunteti destul de sus in lista de rezultate, e posibil ca ei sa arunce o privire pe site. Daca nu sunteti, atunci pur si simplu nu existati pentru ei. Google are peste 1 miliard de URL-uri indexate. Daca credeati ca mii de oameni vor alege site-ul dumneavoastra in dauna altor cateva milioane pe aceeasi tema, doar pentru ca e al dumneavoastra, ar trebui sa va schimbati atitudinea.
O afacere online este exact ceea ce spune ca este: o afacere. Nu ati sta fara sa va promovati afacerea din lumea reala. Atunci, de ce ati face aceasta greseala online?
Mitul 2: Optimizarea pentru motoare de cautare inseamna vanzari.
Aceasta este de asemenea o conceptie gresita foarte populara. V-ati optimizat site-ul si sunteti in partea superioara a listei de rezultate. Va intra pe site o multime de vizitatori. Asta inseamna ca si vanzarile ar trebui sa explodeze, nu? Gresit! Numarul de vizitatori in sine nu conteaza. Daca ar conta, atunci spam-ul ar fi cea mai eficienta metoda de marketing. Si toti stim ca nu e asa.
Ceea ce conteaza cu adevarat este CALITATEA vizitatorilor. Daca sunteti in fruntea listei de rezultate a unui motor de cautare pentru cuvintele cheie gresite, site-ul dumneavoastra nu conteaza. Veti atrage numai vizitatori neinteresati sa cumpere. Pentru a avea vizitatori de calitate, ar trebui sa alegeti cu atentie seturile de cuvinte cheie folosite si mai ales unde va promovati site-ul. Cuvinte cheie de nisa va aduc vizitatori mai putini ca numar, dar puteti fi siguri ca acei vizitatori vor fi mult mai interesati sa cumpere de la dumneavoasta decat cei care intra pentru un domeniu mai general.
Mitul 3: Bugete mari de promovare inseamna vanzari mari
Desi mai multi bani sunt mai buni decat mai putini, un buget urias nu garanteaza rezultate pe masura. Ca si in cazul mitului precedent, calitatea promovarii conteaza mai mult. Daca cheltuiti milioane pe bannere prost facute si puse pe site-urile gresite, pot paria ca nu veti incheia nici macar o vanzare. Acelasi lucru e valabil si pentru AdWords si e-mail marketing. Multe companii investesc bani multi plasand AdWords pe cuvintele cheie gresite. Sau trimit mii de mail-uri netargetate. Asta e o reteta sigura pentru dezastru.
Ar trebui sa tineti minte ca, desi un buget mare ajuta, conteaza mult mai mult ce faceti cu el decat consistenta sa. Deci este mai bine sa petreceti mai mult timp si sa investiti mult mai multi bani pe crearea campaniei de promovare. Asta este o investitie care va va aduce rezultate bune cu siguranta. Chiar si cu un buget mai mic cheltuit pe promovarea in sine, o campanie bine gandita va va aduce vanzari care-si vor merita banii investiti.
Mitul 4: E-mail marketingul nu mai are rezultate
Din cauza miilor de e-mail-uri de spam pe care le primim, e usor sa tragem concluzia ca e-mail marketingul nu mai merge. Adevarul este ca de fapt spamul nu merge. Nu ca ar fi mers vreodata. E-mail marketingul merge de fapt foarte bine. Cand spun e-mail marketing ma refer la marketingul bazat pe permisiune. Este de bun simt sa va promovati oamenilor care vor sa primeasca mesajul dumneavoastra. Intr-un studiu recent, Jupiter Research a aflat ca cea mai eficienta metoda de marketing online este…e-mail marketingul catre lista stransa de companie. Aceasta lista se refera la e-mail-urile stranse de companie in sine, de-a lungul anilor, fie cu ajutorul site-ului de companie, fie prin alte metode, ca promotii de exemplu.
Listele inchiriate intr-adevar nu mai au aceeasi eficienta, dar listele proprii ale companiei par sa obtina inca rezultate excelente. Acest lucru inseamna ca inainte de a lasa la o parte de tot e-mail marketingul, ar trebui sa incepeti sa strangeti adrese de e-mail pe site-ul propriu si sa va promovati serviciile sau produsele acelor oameni. Pana la urma s-au inscris la lista dumneavoastra pentru ca vor sa le trimiteti e-mail-uri, nu?
Mitul 5: Designul conteaza cel mai mult
Aceasta este una dintre cele mai populare conceptii gresite de pe Internet. Dar inainte de a intra in detalii, am o intrebare pentru dumneavoastra: cand cumparati o carte despre un domeniu despre care vreti sa invatati mai multe, cumparati cartea din cauza copertii, sau din cauza continutului? Acelasi lucru e valabil si pentru site-uri. Raspunsul la intrebarea asta e simplu: textul este ceea ce vinde.
Daca va uitati la site-urile unora dintre cei mai mari marketeri din lume, ca de exemplu www.abraham.com sau www.derekgehl.com veti fi surprinsi sa gasiti foarte mult continut si nici un semn de grafica frumoasa. Acesti marketeri valorosi stiu un secret pe care dumneavoastra e posibil sa nu-l stiti: grafica foarte “cool” si animatiile flash nu au rezultate. Ele doar distrag atentia de la continut, nu pot sa-l convinga pe vizitator sa cumpere si nu-l fac sa actioneze in nici un fel. Vizitatorul priveste grafica pasiv, fara a fi indrumat ce sa faca in continuare. Continutul este cel care-l convinge pe vizitator, textul este cel care-l duce pe vizitator de la sceptic la cumparator satisfacut. Textul este cel care ii spune vizitatorului: “Cumpara acum si primesti un bonus gratuit”, nu grafica.
Concluzie: Deci, data viitoare cand vreti sa va imbunatatiti site-ul sau campaniile de promovare si gasiti o agentie web care va sugereaza sa investiti foarte mult in grafica, ganditi-va mai bine. Vreti sa vindeti si sa aveti o imagine mai buna, nu? Atunci ganditi-va ca e mult mai bine sa investiti 80% din buget in text, si doar o parte din restul in grafica, decat invers.
Add comment