Oamenii nu o sa renunte niciodata la mancare asa e momentul sa va puneti interesele dvs., spre o afacere de catering. Citeam pe un site zilele trecute ca o investitie intr-o firma de catering ar fi „Costuri de pornire: 10.000 dolari – 50.000 dolari” ; pai daca oricare dintre voi ar avea 50.000 de dolari va-ti mai gandi la o firma de catering?
Mai jos o sa va prezint cativa pasi pentru a infiinta o firma de catering, oricare ar fi investitia initiala in ea.
Primul pas l-ati facut: ati stabilit exact ceea ce doriti sa faceti.
Al doilea pas este infiintarea societatii comerciale al carei obiect de activitate sa fie acesta. Costurile de infiintare nu se ridica la mai mult de 1300 ron (incluzand taxele la Oficiul registrului comertului, taxele pentru atestarea documentelor, pentru legalizarea specimenului de semnatura al administratorului; in plus trebuie depus si un capital social minim de 200 ron);
Al treilea pas ar fi obtinerea autorizatiilor de functionare pentru spatiul (spatiile) in care urmeaza sa va desfasurati activitatea;
Si ultimul pas care este si foarte important este angajarea personalului specializat;
Mai multe detalii referitoare la aceasta activitate cititi mai jos:
Investitia initiala
La infiintarea unei firme de catering trebuie obtinute avizul tehnic de functionare si avizul sanitar, care se elibereaza de catre Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Pe langa infiintarea societatii comerciale propriu-zise si a obtinerii avizelor, etapele organizarii firmei din punct de vedere logistic consuma cea mai mare parte din resurse.
In primul rand, se porneste de la construirea sau amenajarea unei locatii pentru desfasurarea activitatii. Aceasta trebuie sa cuprinda, pe langa bucataria profesionala, spatii pentru stocarea alimentelor si a bauturilor in conditii optime. Trebuie retinut faptul ca locatia este supusa inspectiilor din partea institutiilor abilitate sa efectueze controale in unitatile cu profil alimentar.
Bucataria profesionala
Baza activitatii unei firme de catering este oferta de produse culinare. Pentru a putea dezvolta o gama cat mai variata de alimente este nevoie de echipamente si dotari specifice, dar si de personal care sa cunoasca retetele, sa aiba indemanare si imaginatie. Bucataria profesionala trebuie sa dispuna de aragaze, cuptoare, plite electrice, friteuze, grill-uri, bain-marie, tigai basculante, masina de tocat, feliatoare, masina de taiat cartofi si legume, mixere si instrumentarul auxiliar. La acestea se adauga echipamentele de panificatie si patiserie (cuptoare rotative, masini de foietaj, malaxoare), frigorifice si cele de impachetare (pentru stocare sau livrare).
Oferta
Cateringul reprezinta un intreg complex de activitati menite a fi pe placul clientului din mai multe puncte de vedere. Pe langa masa in sine, o firma specializata trebuie sa gestioneze si alte aspecte corespondente unui eveniment: amenajarea unui spatiu, decorarea si chiar alegerea muzicii. Adaptabilitatea si promptitudinea in servicii reprezinta una dintre regulile de baza in aceasta activitate.
Cu toate acestea, cheia succesului unei firme de catering este oferta culinara. Mancarea si modul in care este prezentata si servita fac diferenta. Asa ca oferta de produse trebuie sa fie conceputa intr-o gama larga, sa contina atat meniuri traditionale, cat si internationale. Cu cat gama de produse este mai larga, cu atat creste capacitatea de adaptabilitate la nevoile si gusturile clientilor.
Pregatirea
Pentru a organiza un eveniment, o firma de catering are nevoie de timp. Comportamentul profesionist in aceasta privinta implica o foarte buna programare a sarcinilor de realizat, pe baza unor repere calendaristice si orare. In activitatea de catering, solutia pentru a fi in egala masura rapid si eficient si a oferi alimente gustoase o reprezinta folosirea unor retete speciale, de produse usor de realizat, dar si de consumat.
Una dintre caracteristicile mancarurilor pregatite si oferite de obicei de firmele de profil se bazeaza pe retetele speciale pentru produse din categoria “finger-food”. Pregatirea acestor alimente presupune prepararea unor bucati foarte mici, care nu necesita folosirea tacamurilor pentru consumare, deoarece se pot apuca foarte usor cu mana. Sortimentele trebuie sa acopere atat gama alimentelor sarate (calde si reci), cat si dulci.
Evenimente
Ocaziile in care consumatorii apeleaza la firmele de catering sunt de obicei mese festive, dineuri oficiale, petreceri aniversare, receptii, simpozioane, mese comemorative, prezentari de moda, dar si nunti, botezuri sau alte categorii de petreceri private. In acest sens, o firma de catering trebuie sa dispuna de o oferta diversificata, usor adaptabila. Pentru ca evenimentul sa se ridice la nivelul asteptarilor, se impun discutii pentru stabilirea meniului, a numarului de persoane participante, a decorarii spatiului si a altor aspecte de ordin practic.
Un loc foarte important il ocupa evenimentele organizate de marile companii‚ “Corporate events” sunt o adevarata “mana cereasca”, iar pentru o firma de catering organizarea unui asemenea eveniment este un “plus” pe cartea de vizita. Trebuie sa se tina cont insa de faptul ca societatile mari si cu renume care organizeaza un eveniment si apeleaza la firme specializate au pretentia ca serviciile si produsele oferite sa fie la un nivel profesional la fel de ridicat precum renumele companiei.
Promovare online
Pentru a fi usor de gasit si pentru a oferi posibilitatea clientilor sa vada o lista a produselor si serviciilor oferite, o firma de catering care se respecta trebuie sa se promoveze cat mai bine, solutia cea mai la indemana fiind crearea unei pagini pe Internet. Site-ul trebuie conceput in asa fel incat sa atraga consumatorul din punct de vedere vizual, dar sa-i im-prime o imagine de profesionalism. La realizarea lui este bine sa se tina cont de aspectele grafice moderne si tehnologiile care fac o pagina de Internet mai atractiva (design de calitate superioara, aplicatii interactive, date complete, variante in limbi straine). Structura paginii de web a unei firme de catering trebuie sa contina obligatoriu lista serviciilor oferite. Apoi trebuie prezentata o lista a produselor disponibile. Un avantaj il constituie existenta unui modul interactiv care sa permita combinarea serviciilor cu produsele oferite, in scopul „construirii virtuale” a mesei.
One comment
Cel mai ieftin
Interesant si educativ articolul dumneavoastra! Este de preferat sa aflirelatari autentice si diferite. de vreme ce vorbeam de unicitate, pentru cei curiosi, am dat de o pagina web cu articole generale – imbracaminte, medicamente de slabit, laptopuri, tablete, telefoane, electronice si o multitudine de alte obiecte la costuri foarte scazute, dar de o calitate buna.Ce este atragator pe acest site este faptul ca aduna la un loc toate reducerile din magazinele online de pe piata, chiar si cele ale unor branduri renumite. http://www.bazargorj.ro