Alexandra Şerban poate fi invidiată de femeile de pretutindeni. A crescut de mică printre pantofi, care i-au fost pe rând jucărie, obiect de studiu, motiv de observaţii în şcoală – „pentru că aveam permanent modele noi” – şi acum, sursă de profit
Decizia lui Florin Şerban de a lăsa o parte din afacere pe mâna copiilor săi, Alexandra şi Victor, a venit într-un moment de cotitură pentru firma de încălţăminte care producea 800 de perechi de pantofi pe zi.”Ne-am tot gândit ce să facem. Să continuăm producţia de încălţăminte sau să abandonăm totul şi să ne îndreptăm spre altceva”, spune Alexandra Şerban, 23 de ani. „Din 2005, ne-a mers mai greu. Fiscalitatea excesivă, încetarea afacerilor cu italienii, recâştigarea partenerilor de pe piaţa internă – toate au avut urmări. Pentru noi era uşor, dar pentru părinţii noştri, nu. Ei sunt legaţi afectiv de afacerea asta. Aşa că, anul trecut, am făcut un plan pentru continuarea activităţii. Şi mergem mai departe, pentru că suntem oameni puternici”.
Perioada de glorie a pantofilor
De când se ştie, Alexandra a fost înconjurată de pantofi. De fapt, a crescut printre ei, jucându-se cu bucăţi de piele, cuie, tălpi şi căpute. Bunicul i-a fost maestru la „Arta Încălţămintei”, bunica i-a lucrat la „Flacăra Roşie”, fabrică de pielărie şi încălţăminte, iar tatăl a fost şef de secţie tot în industrie. Aşa că a crescut în atelier, printre meşterii pe care astăzi îi conduce. „Părinţii nu aveau timp să stea cu noi, aşa că tata ne lua cu el la lucru. Eram fascinată de ceea ce am văzut într-o fabrică «Comart», îmi amintesc şi acum ce i-am spus bunicii la întoarcerea acasă. «Vreau să fiu ca tata şi bunicul». «Niciodată să nu te mai aud că spui asta», mi-a replicat ea, dar uite că astăzi fac ce mi-am dorit”.
Alexandra Şerban desenează modele, creează pantofi şi conduce afacerea Pro Alex. Businessul a început în 1992 cu un mic atelier, într-un spaţiu închiriat la parterul unei case situate pe o stradă cu nume bun – Viitorului. Curtea atelierului s-a transformat ulterior în fabrică, iar pantofii şi cizmele ieşite de pe bandă luau drumul spaţiilor comerciale deţinute de soţii Şerban într-un magazin celebru din Bucureşti. „A fost o perioadă grozavă, 1992 – 2001”, îşi aminteşte Alexandra. „Mama a renunţat la spaţiile comerciale, a învăţat producţie de la tata, s-a implicat şi-n vânzări, iar banii câştigaţi au fost investiţi în utilaje. Producţia lunară era de un miliard de lei şi devenisem una dintre cele mai puternice firme din ţară”, explică tânăra.
Sursa: Gandul.info
One comment
M.Petsmart.Com
trading pe forex: noroc sau munca ?