Saptamana trecuta, brandul american Coach, recunoscut pentru gentile si accesoriile sale de lux, a anuntat planurile de extindere in China, urmand sa-si mareasca numarul magazinelor cu 40% in 2012.
Vanzarile de retail din China au crescut in medie cu 17% in perioada ianuarie- octombrie 2011, iar aceasta crestere sugereaza ca statul chinez poate folosi consumul ca motor de expansiune pe termen lung, potrivit Forbes.
Consumul poate fi „asul” din maneca autoritatilor chineze, avand in vedere faptul ca ceilalti doi”stalpi” pe care se sprijinea economia chineza sunt momentan subrezi. Cresterea exporturilor, care a propulsat tara timp de trei decenii este in scadere din cauza problemelor din Europa, care este cea mai mare piata de export pentru China. Investitiile, aproximativ 87% venite din partea statului, pot tine economia pe un trend crescator inca doi ani de acum inainte.
Cu toate ca rata consumului a scazut anul acesta la 33,8% din PIB, fata de anul trecut, analistii internationali sunt de parere ca acesta poate juca un rol important in economia chineza.
Citeste mai multe despre Reteta unui „chinese dream”: Cum devine China nr 1 in lume? pe Business24.
3 comments
Isabel Menavusar
Mălai de unde De unde sumele astea Care e scopul Scopul poate produce bani Hai să gândim pe termen lung, să gândim multivalent.
Brandon Abramson z
In acelasi timp, importurile CIF au insumat 4,84 miliarde euro, in crestere cu 12,9 fata de anul trecut, si cu 31 fata de octombrie 2009.
Anonim
El a devenit, in acelasi timp, si consilier parlamentar al deputatului de atunci, adica din 2000, Vasile Suciu.