Cum au reuşit opt bloggeri anonimi să devină bogaţi, celebri şi să dicteze trenduri?

Fortăreaţa modei internaţionale se clatină sub asediul unor bloggeri cu atitudine ?i opinii tăioase. The Sartorialist, Garance Doré, Bag Snobs, Manolo the Shoe Blogger, The Cherry Blossom Girl, Susie Bubble sau The Man Repeller sunt doar câteva dintre personajele care ?i-au câ?tigat faimă ?i adepţi, transformând dictatura tendinţelor în democraţia stilului. Libertate, egalitate, bloguri!
„Nu există kitsch, draga mea, doar atitudine”. Cu această propoziţie mi-a tăiat Scott Schuman tot elanul unei discuţii despre demarcaţia fină între bun-gust ?i stridenţă pe care o plănuiam mult mai lungă, savuroasă ?i, mai ales, radicală. „E mai bine să-ţi ?lefuie?ti simţul artistic făcând gre?eli ?i căzând în ridicol decât să nu încerci deloc“ mi-a decretat, cu un puternic accent american, în timpul primei noastre conversaţii telefonice Bucure?ti-New York. Venind de la oricine altcineva, afirmaţia ar fi fost cel puţin discutabilă. Scott (foto stânga jos) este, însă, nimeni altul decât „The Sartorialist“, fostul PR-ist de modă care ?i-a închis în 2001 businessul de promovare a designerilor de modă ?i s-a apucat să fotografieze străini care reu?eau să-i transmită, prin vestimentaţie, o stare sau o personalitate aparte.

Zece ani mai târziu, 70.000 de cititori accesează zilnic blogul său, „The Sartorialist“, o în?iruire de fotografii ale oamenilor obi?nuiţi din diverse părţi ale lumii, condimentate ocazional cu câteva rânduri de comentariu din partea autorului. O fată în pantaloni de piele ?i căma?ă înflorată pedalând prin Amsterdam pe o bicicletă veche. Un om de afaceri englez pus la patru ace, dar cu o coafură punk. Un tânăr parizian în bermude ?i vestă, care poartă ruj negru pe buze.
„Karl Lagerfeld trebuie să vadă chestia asta“ este primul din cele peste 300 de comentarii lăsate de cititorii blogului în dreptul fotografiei gotic-?ic cu băiatul rujat. Deloc departe de adevăr. Lui Scott i s-a spus de multe ori, ?i se simte flatat de fiecare dată, că marii designeri îi folosesc pozele de pe blog în procesul de documentare a viitoarelor colecţii. „De câte ori primesc un nou mesaj de la oameni care îmi apreciază munca, mă simt norocos“, recunoa?te el.

citeste continuarea pe http://www.forbes.ro

1 thought on “Cum au reuşit opt bloggeri anonimi să devină bogaţi, celebri şi să dicteze trenduri?”

  1. Foarte interesant articolul, si mai interesant este ca munca lui Scott Schuman este apreciata de designeri si folosita ca model de inspiratie. E frumos de urmarit cum anumiti blogeri influenteaza cultura prin blogurile lor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ClickWEB.ro