Câştigă bani din recrutarea de personal pentru diverse companii, sarcină cu atât mai dificilă pe timp de criză, când toată lumea îşi caută de muncă. Afacerea s-a dovedit a fi profitabilă anul trecut pentru Corina Diaconu, directorul companiei de consultanţă pe resurse umane ABC Human Capital.
Munca ei se termină când începe a ta, proaspăt angajat după luni de căutări. Apoi o ia de la capăt. Dintre sutele de CV-uri pe care le primeşte pentru un post, ea îi alege pe puţinii norocoşi care vor da ochii cu angajatorul. Şi este doar o mică parte din ceea ce face Corina Diaconu, managing partner la ABC Human Capital, în fiecare zi. Pe lângă recrutarea tradiţională, Diaconu este plătită să „vâneze” şi manageri de top. Anul acesta, a găsit candidaţii ideali pentru mai bine de 50 de joburi din domenii precum construcţii, servicii, farma, financiar şi vânzări. O sarcină cu atât mai dificilă pe timp de criză, când toată lumea îşi caută de muncă.
„Oamenii nu sunt neapărat mai buni decât înainte, a crescut cantitatea, nu şi calitatea. Noi primim zeci de CV-uri pe zi, pe care le analizăm şi le filtrăm, chiar dacă rezultatul nu se concretizează imediat într-o angajare. Dar nu se ştie niciodată când e nevoie de un om cu o anumită experienţă, pe care îl iau imediat din baza de date”, ne explică Diaconu, de profesie jurist şi cu un master pe resurse umane. Mai câştigă şi din servicii pe care mulţi patroni preferă să nu le facă, pentru că îţi trebuie nervi tari ca să faci faţă birocraţiei de la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Pe scurt, face administrare de personal, adică tot ce ceea ce intră în sarcina unui departament de resurse umane. Tot ea joacă şi rolul mediatorului în situaţiile nefericite când o companie hotărăşte să renunţe la anumiţi angajaţi, adică „outplacement”.
Un business profitabil în 2010
Nu i-a mers rău nici în 2009, când s-au închis atâtea firme, nici în 2010. Anul trecut, afacerea pe care o conduce de cinci ani a avut o marjă de profit de 32% şi se mândreşte cu faptul că sunt bani „curaţi”, obţinuţi dintr-un business la vedere. Partea bună e că n-a avut nevoie să apeleze la credite bancare, aşa că n-a trebuit să suporte cheltuieli mai mari.
Nici n-a avut de ce: firma, cu doi angajaţi şi trei colaboratori, psihologi de profesie, îşi desfăşoară activitatea într-un apartament situat aproape de centrul Capitalei. Are o regulă de aur când vine vorba de banii pe care trebuie să-i încaseze de la clienţi, după ce anul trecut a avut probleme cu rău-platnicii. Întotdeauna cere un avans la semnarea contractului, ca să se asigure că clientul e de bună-credinţă şi nu se apucă de treabă până nu primeşte şi restul banilor.
Sursa:Gandul.info
Add comment